1. اسمیت، فیلیپ (1383). درآمدی بر نظریه فرهنگی. مترجم پویان. تهران: پژوهشهای مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها.
2. البرزی، هادی (1396). «آیندهپژوهی رسانه و افزایش قدرت کاربران». سایت خبرگزاری صداوسیما
3. بلالی، مجید (۱۳۹۱). «شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر آینده سازمان به روش تحلیل تاثیر متقابل روندها». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی.19(71).
4. پاکروان، محمدرضا (1393). نظریههای فرهنگی. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.
5. پولادی، کمال (1383). منظومه فکری هابرماس. کتاب ماه علوم اجتماعی. ش 81.
6. حسینیپور، نیکنام؛ کیاسی، سهیلا (1392). صنایع فرهنگی، صنایع خلاق. تهران: فرهنگ مانا.
7. روشندل اربطانی، طاهر و همکاران (۱۳۹۳). «روندهای محیطی مؤثر بر آینده رسانه ملی در چشمانداز بیستساله کشور». پژوهشهای مدیریت راهبردی. 20(54).
8. ساروخانی، باقر (1395). جامعهشناسی ارتباطات. تهران: اطلاعات.
9. شاهچراغ، مهدی؛ نوری، احمدرضا (1394). «صنعت سرگرمی نقطه عطفی در اقتصاد فرهنگ». به نقل از سایت فناوری فرهنگی
http://fanafar.ir/2445
10. شماعی، علی و همکاران (1390). آیندهنگاری فناوری اطلاعات در ایران 1404. تهران: مرکز تحقیقات علمی کشور.
11. عزیزمحمدی، سیمین (1395). «اقتصاد رسانه در سیطره دیجیتال». روزنامه دنیای اقتصاد. ش 3920.
12. علیعسکری، عبدالعلی؛ صلواتیان، سیاوش (۱۳۹۲). «آیندهپژوهی راهبردی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت». تهران: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: اولین همایش ملی آیندهپژوهی.
13. مسعودی، سارا؛ صلواتیان، سیاوش (1395). «شناسایی پیشرانهای مؤثر بر آینده خبرگزاریها در ایران». فصلنامه مطالعات فرهنگ. 17(34).
15. نوذری، حسینعلی (1396). نظریه انتقادی مکتب فرانکفورت در علوم اجتماعی و انسانی. چاپ پنجم. تهران: آگه
16. هاشمزاده، فاطمه؛ عباداتی، نرجس (1395). «بررسی رابطه فرهنگسازی رسانه ملی با فرایند توسعه در ایران». فصلنامه علوم خبری. پاییز. ش 19.
هاشمیگیلانی، علی (1395). «صنعت سرگرمی و رسانه در هندوستان». فصلنامه اقتصاد خلاق. به نقل از سایت فناوری فرهنگی،
http://fanafar.ir/10869-2
1. Alborzi, Hadi (2018). Media Future Studies and Increasing of Users Power, IRIB News Site http://www.iribnews.ir/fa/news/1685948 (in Persian)
2. Aliasgari, Abdolali; Salavatian, Siyavash (2013). Future Studies of IRIB Strategies in Cyberspace, Tehran Un. Management Faculty, the First National Festival of Future Studies (in Persian)
3. Azizmohammadi, Simin (2017). Media Economy in domain of Digital, Donyaye Eghtesad Newspaper, No. 3920 (in Persian)
4. Balali, Majid (2012). Identifying Key Factors Affecting Future of IRIB Organization a Cross-Impact Analysis Method, Communication Researches, Volume 19, Issue 71 - Serial Number 3, autumn 2012, Pages 1-220 (in Persian(
5. Global Media Report (2015). Global Industry Overview: McKinsey & Company Global Media Report 2015:
https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/dotcom/client_service/MediaandEntertainment/PDFs/McKinseyGlobalReport2015_UK_October_2015.ashx
6. Hashemi Gilani, Ali (2017). Media and Entertainment Industry in India, Journal of Eghtesade Khallagh, Site of Fannavaiye Farhangi, http://fanafar.ir/10869-2
7. Hashemzade, Fateme; Ebadati, Narjes (2017). Investigating the relationship between national media culture and development process in Iran, Journal of News Sciences, autumn, No. 19
8. Hoseinipour, Niknam; Kiyasi, Soheyla (2014). Cultural Industry, Creative Industry, Tehran: Mana Farhang (in Persian)
9. Masudi, Sara; Salavatian, Siyavash (2016). Identifying affecting Propulsion on the future of press in Iran, Culture-Communication Studies, Volume 17, Issue 34, summer, p 47-68 (in Persian)
10.Nazarizade, Farhad; Mirshahvelayati, Farzane (2012). The process of foreseeing the future of the regions and its implications for the development of a promising future perspective for the Qeshm Free Zone, https://www.civilica.com/Paper-QESHM01-QESHM01_116.html (in Persian)
11.Nozari, Hoseinali (2018). Critical Theory of Frankfort School in Human and Social Sciences, Tehran: Agah (in Persian)
12.Pakravan, Mohammadreza (2015). Cultural Theories, Tehran: Islamic Communication and Cultural Organization (in Persian)
13.Popper, R. (2008). "How is foresight methods selected?" foresight 10(6): 62-89
15.Pouladi, Kamal (2005). Habermas's intellectual system, the month of Social Sciences Book, No. 81 (in Persian)
16.Roshandel, Taher; Zolfagharzadeh, Mohammadmehdi; Balai, Majid (2014). The trends and drivers that affect the future of IRIB in 20 years vision of Iran, Scientific Journal Management System, Volume 20, Issue 54, winter 2014, Pages 63-99 (in Persian)
17.Saroukhani, Bagher (2017). Communication Sociology, Tehran: Ettelaat (in Persian)
18.Smith Philip Daniel (2005). Cultural theory; an introduction, translated by Hasan Pouyan, Dialog of Civilizations International Research Center (in Persian)
19.Shahcheragh, Mehdi; Nouri, Ahmadreza (2015). The entertainment industry a turning point in the culture economy, the site of Fannavariye Farhangi http://fanafar.ir/2445 (in Persian)
20.Shamaei, Ali and ET (2012). Futurism of Information Technology in Iran 1404, Tehran: Iran’s Science Research Center (in Persian)
21.Westcott, K (2017). Media and Entertainment industry trends, Deloitte US Deloitte, United States,www2.deloitte.com/us/en/pages/technology-media-andtelecommunications/articles/media-and-entertainment-industry-outlook-trends.html .